csütörtök, december 04, 2008

Stúdió Fesztivál

A marosvásárhelyi színházművészeti Egyetem 2008. december 9-11. között első ízben rendezi meg a STÚDIÓ FESZTIVÁLT, mely több ország színiiskolájának találkozóhelye kíván lenni. A rendezvényen három ország színművészeti egyeteme vesz részt: a bukaresti I.L. Caragiale Nemzeti Színház- és Filmművészeti Egyetem, a kisinyov Zene-, Színház- és Képzőművészeti Akadémia, a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem, Színház és Televízió Kar, a jászvárosi George Enescu Művészeti Egyetem, a kaposvári Kaposvári Művészeti Egyetem, Művészeti Főiskolai Kar, és a szervező marosvásárhelyi Színházművészeti Egyetem.
A fesztivál alkalmából Marosvásárhelyre érkező egyetemek képviselői lehetőséget kapnak saját intézményük bemutatására, illetve megbeszéléseket folytatnak a színművészeti képzés ideális szervezését illetően. A tanácskozást segíti Merényi Anna dramaturg előadása nyugat-európai felsőfokú színészképzőkről. A résztvevő intézmények egy-egy vizsgaelőadásukkal is bemutatkoznak, a produkciókat szakmai zsűri – Makra Lajos színművész, Alina Nelega drámaíró, kritikus, egyetemi tanár, Diana Popdan, a Radio Cultural szerkesztője, Boros Kinga kritikus, egyetemi gyakornok és Székely Csaba író, rádiós szerkesztő – értékeli. A rendezvény ideje alatt a diákok közös mesterség-workshopokon vesznek részt, illetve informális ismerkedésre is lesz lehetőség.
A fesztivál keretében játszott előadásokra a helyek függvényében várjuk az érdeklődő nézőket!


PROGRAM

2008. december 9., kedd
10.00 – A FESZTIVÁL MEGNYITÓJA
10.30 – a George Enescu Művészeti Egyetem Színházi Karának bemutatása
11.00 – HÓFEHÉR VIRÁGOK (kolindák) – előadja a marosvásárhelyi Színházművészeti Egyetem Zeneművészeti Karának kórusa, vezeti: dr. Paul Miereanu egyetemi adjunktus
12.00 – HERÓDES KIRÁLY SOSEMHALLOTT TÖRTÉNETE – a iaşi-i George Enescu Művészeti Egyetem Bábművészeti Tagozatának előadása
(Román nyelvű előadás, időtartam: 45 perc)
Ebédszünet
16.00 – A marosvásárhelyi Színházművészeti Egyetem bemutatkozása
16.30 – Improvizációs workshop (I. év, színész szak, román tagozat) – vezeti: Monica Ristea
18.00 – Tea Time, közben: DECEMBERI SZIMFÓNIA (a marosvásárhelyi Színházművészeti Egyetem Zeneművészeti Karának koncertje)
20.00 – William Saroyan: BARLANGOK EMBEREI – a marosvásárhelyi Színházművészeti Egyetem előadása
(Román nyelvű előadás, időtartam: 1 óra 40 perc)
22.00 – Welcome Party

2008. december 10., szerda
10.00 – A Kaposvári Művészeti Egyetem, Művészeti Főiskolai Karának bemutatkozása
11.00 – Egressy Zoltán: PORTUGÁL – a Kaposvári Egyetem előadása
(Időtartam: 1 óra 30 perc)
Ebédszünet
15.00 – A bukaresti I.L. Caragiale Színház- és Filmművészeti Egyetem bemutatkozása
16.00 – Tom Ziegler: A KILENCEDIK LÉPCSŐFOK – a I.L. Caragiale Színház- és Filmművészeti Egyetem előadása
(Időtartam: 1 óra 45 perc)
18.00 – Beszédtechnika kurzus – vezeti: Kelemen Márta (Kaposvári Egyetem)
Vacsora
20.00 – Molnár Ferenc: AZ ÖRDÖG – a marosvásárhelyi Színházművészeti Egyetem magyar tagozatának előadása
(Időtartam: 2 óra)

2008. december 11., csütörtök
10.00 – a kisinyovi Zene-, Színház- és Képzőművészeti Akadémia bemutatkozása
10.30 – Chuck Palahniuk: FIGHT CLUB – Zene-, Színház- és Képzőművészeti Akadémia, Kisinyov
(Román nyelvű előadás, időtartam: 1 óra 20 perc)
12.00 – Kerek-asztal beszélgetés: A BOLOGNAI RENDSZER ALAKLAMAZÁSA A SZÍNHÁZMŰVÉSZETI FELSŐOKTATÁSBAN
Ebédszünet
16.00 – Merényi Anna (Színház és Filmművészeti Egyetem, Budapest) UTAK ÉS MÓDSZEREK, AVAGY MIT TANULHATUNK EURÓPAI KOLLÉGÁINKTÓL című előadása
17.00 – a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem, Színház és Televízió Karának bemutatkozása
19.00 – Molière: TARTUFFE – a Babeş-Bolyai Tudományegyetem előadása
(Időtartam: 3 óra)
22.00 – Díjátadás
22.30 – Záróbuli

Mindig itt kötünk ki!

Nincsenek megjegyzések: